ИАТА бас директоры G20 көшбасшыларын дереу қаржылық қолдау көрсетуге шақырады
Салынған уақыты 14.04.2020 14:55
Бәлкім, қазіргі дағдарыстан ең көп зардап шеккен авиация секторы болды. Оқшаулау режиміндегі елдер және бүкіл әлем бойынша авиакомпаниялар ұшуларды тоқтата тұруда. Авиакомпаниялардың акциялары дағдарыс басталғалы бері 60% - ға төмендеді. Сауда қауымдастығы сектор үшін енді төлем төлеуге қабілетті болып қалу үшін қаржылық қолдау сұрауда.
Өткен аптада Сауд Арабиясының королі Салманның төрағалық етуімен әлемнің өнеркәчіптік дамыған 20 елінің басшысы қатысқан G20 бейнеконференциясында жаһандық құлдырау болжамдары аясында әлемдік экономикаға 5 триллион доллар салу міндеттемесі берілді. Ақша атаулы фискалдық саясатты, экономикалық шараларды және кепілдік жүйелерін пайдалана отырып берілетін болады.
Авиация секторын сақтап қалу үшін G20 және басқа да үкіметтер саланы құтқару жөніндегі кешенді шаралар пакетінің бір бөлігі ретінде тікелей қаржылық қолдау, қарыздар, кредиттер бойынша кепілдіктер немесе салықтық жеңілдіктер беруді сұрады. Бұл бағдарламалар авиация саласы мен оның қызметкерлеріне шұғыл да ортамерзімді көмек көрсете алады.
Авиакомпаниялар тіркелген және азайту мүмкін емес елеулі шығындарға ие, және олардың көпшілігі қазіргі уақытта жаңа броньдауларға қарағанда қайтарылатын төлемдерде көбірек төленеді. Нәтижесінде, авиакомпаниялар ұстап отырған ақшалай қаражаттың орташа айлық резервтері тез арада таусылуда. Бағалау бойынша, бүкіл әлемде қолма-қол ақша тапшылығы шамамен 200 миллиард долларды құрайды.
Халықаралық әуе көлігі қауымдастығының (IATA) бас директоры Александр де Джуниак G20 көшбасшыларына ашық хатта авиакомпанияларға қаражат беруді сұрады.
«Үкіметтерде әуе көлігімен негізгі байланыс құралдарын кідіріссіз беру немесе қаржылық қолдау көрсетуге жәрдемдесу арқылы жоғалтуды болдырмау үшін қаражат жеткілікті», - делінген де Джуниак хатында. «Авиация жаһандануға мүмкіндік беріп қана қоймай, 1990 жылдан бері 1 миллиардтан астам адамды кедейліктен құтқарып, БҰҰ-ның тұрақты дамуының 17 мақсатының 15-іне өз үлесін қоса отырып, осы ісін жалғастырып келеді. Авиация қамтамасыз ететін жаһандық байланыссыз пандемиядан кейін экономикалық өрлеу және біздің жаһандық қоғамдастықтың әл-ауқатын көтеру жеңіл болмас».
Авиакомпаниялар бүкіл әлемдегі халықаралық сауданың 35% - ын қамтамасыз етеді, оның үстіне авиакомпанияның әрбір жұмысы жалпы экономикада тағы 24% құрайды. Халықаралық туристердің шамамен 57% - ы әуе көлігімен саяхаттайды.
Жүктің кешіктірілуі өмір мен өлім арасындағы айырмашылықтай маңызды дағдарыс кезеңінде төтенше және аса маңызды жүктерді авиакомпаниялар тасымалдайды. Авиация саласының күйреген жағдайда саудаға, саяхатқа және туризмге әсер ету әлемдік экономикаға айтарлықтай зиян келтіретіні сөзсіз. Австралия, Бразилия және Қытай өз елдеріндегі сектор үшін қаржылық пакеттерді жариялады.
Таяу Шығыстағы ірі авиакомпаниялардың көпшілігі мемлекеттік меншікте және соның есебінен қаржыландырылады, бірақ өңірде авиация саласы үшін маңызы зор бірнеше жеке авиакомпаниялар бар. Таяу Шығыстағы авиакомпаниялар жыл сайын 157 миллионнан астам жолаушы тасымалдайды.
• АҚШ-та Дубай әуежайы 270 бағыт бойынша жылына 88 миллион жолаушыға қызмет көрсететін Шығыс пен Батыс арасындағы ірі орталық болып табылады. Авиакомпания Дубай экономикасына 12,1% енгізеді.
* Сауд Арабиясында әлемнің түкпір-түкпірінен, әсіресе Африка мен Азияда табыс деңгейі төмен елдерден қажылық етушілерді тасымалдау маңызды рөл атқарады. Қажылықтың үзілуі Сауд Арабиясының экономикасына әсер етеді.
* Египетте саяхат пен туризм ЖІӨ-нің 15% - ын береді. Сектор төрт миллион мысырлықтар үшін жұмыс орындарын қамтамасыз етеді. Бұл сондай-ақ елге келетін шетел валютасының негізгі салымшысы. Бұл ел көптеген саяхатшылар үшін бару міндетті орын болып табылатын әлемнің ежелгі өркениеттерінің бірі.
3880